بیل بکهو (بکهو لودر- Backhoe Loader)

بیل بکهو یا بکهولودر (backhoe loader) که در اصلاح عامیانه بیل بکو هم گفته می شود دستگاهی است بی نظیر. بیل بکهو برای تمام امور در زمینه های گوناگونی چون صنایع راهسازی، کشاورزی و صنعت ساختمانی و در کل در اکثر صنایع بسیار پرکاربرد است.

بکهولودر ماشین یا دستگاهی است شامل بیل جلو و بیل عقب یا بکهوی عقب.بیل عقب یا بکهوی عقب در بیل بکهو وظیفه حفاری را را به عهده دارد.عمقی که با بیل عقب بکهولودر می توان حفاری کرد در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد.

بطور معمول اغلب بیل عقب بکهولودر تا عمق 4 متری سطح زمین را به راحتی حفاری می کند اما برخی از بیل ها که آپشن بیل عقب تلسکوپی دارند، امکان حفاری تا عمق 5.5 متری سطح زمین را نیز فراهم می کند.

 

کاربرد بیل بکهو در صنایع مختلف

یکی از کاربردهای مهم و ویژه ای بکهولودر ها در زمینه کشاورزی است. امروزه با پیشرفت صنایع کشاورزی و مسئله بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی به خصوص در کشور خودمان ایران، حفاری و نصب لوله و اتصالات سیستم های آبیاری بارانی در صنعت کشاورزی صرفا با بیل بکهو یا بکهولودر مقدر است.

از کاربردهای اساسی دیگر بکهولودرها در زندگی امروزی، می توان به استفاده فراوان از بیل بکهو در زمینه اجرای خطوط لوله آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد. بیل بکهو به علت کوچک بودن و دایره عملیاتی وسیع به کمک توسعه خطوط لوله های آب و فاضلاب شهری و روستایی آمده و عملا در جایی که سایر ماشین آلات عمرانی و راهسازی به علت بزرگ بودن و ایجاد ترافیک نمی توانند خدمات رسانی کنند، بیل بکهو به راحتی عملیات مورد نظر را میسر می نماید.

از جمله کاربردهای خاص بکهولودر، کمک به اجرای خطوط لوله های گاز در شهرها و روستا ها می باشد.بکهولورها یکی از اساسی ترین دستگاه هایی هستند که در شرکت ملی گاز ایران برای توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر گذاری فراوانی داشته اند.

در بحث عمرانی و ساختمانی نیز سهم بسیار بزرگی از حفاری پی ساختمان ها در روستاها و دهستان ها توسط بکهولودر انجام می شود و عملا بیل بکهو را می توان بازوی عملیاتی و عمرانی دهیاری ها در توسعه روستاها و دهستان های کشور دانست.

 

سازندگان مختلف بیل بکهو

شرکت های بزرگ و مختلف داخلی و خارجی سازنده انواع بکهولودر ها هستند.
برخی از سازندگان خارجی بکهولودرها عبارتند از:
-    جی سی بی
-    هیدرومک
-    نیوهلند
-    کوماتسو
-    CAT
-    هیوندای


و برخی از سازندگان داخلی بیل بکهو عبارتند از:
-    تراکتور سازی ایران
-    سنوپارس


یکی از اولین سازندگان بکهولودر ها، بیل بکهو جی سی بی است که ساخت انگلستان است.

بیل بکهو هیدرومک که ساخت ترکیه است و جزو محبوب ترین بکهولودر های ساخت خارج در ایران می باشد و از جمله با کیفیت ترین بیل بکهو های وارداتی در ایران محسوب می شود.

در حوزه تولید داخل،بیل بکهو های ساخت تراکتورسازی ایران که اولین تولید کننده بیل بکهو در کشور است  می توان به بیل بکهو tdl86 و بیل بکهوtdl100 و بیل بکهو tdl130 اشاره کرد که در رنج قیمتی که عرضه می گردد، جزو باکیفیت ترین بکهولودرهای تولید داخل به احتساب می آیند.

‌تولید کننده بعدی که به تولید بیل بکهو در ایران می پردازد،شرکت سنوپارس است که دستگاههای تولیدی آن شامل sp100سنوپارس، sp120سنوپارس، sp220سنوپارس، sp250z می باشد.تولیدات سنوپارس هم از کیفیت، قیمت و خدمات خوبی در کشور برخوردار هستند.
 

02136612330    02136613544    09128302421

بکهو ماشین،تامین و فروش قطعات و لوازم یدکی انواع بیل بکهو

اگه سئوالی دارید، با همکاران ما در تماس باشید